Blessure preventie

Door extra magnesium wordt u weerbaarder voor spier- en gewrichtsblessures tijdens het sporten. Ook bij herstel van een blessure helpt extra magnesium; uw spieren en gewrichten zullen sneller herstellen.

Beter in balans

Magnesium heeft een regulerende invloed op cortisol (stresshormoon), insuline en vetverbranding. Voldoende magnesium is zeer belangrijk in uw uitgebalanceerd sportdieet.

Gebruik en dosering

Onderzoek heeft uitgewezen dat intensief sporten een grote magnesiumbehoefte met zich meebrengt. Een magnesiumsuppletie van 400 mg per dag is zeer aan te bevelen tijdens uw intensieve trainingsperiode. Een combinatie van voetenbaden en magnesiumolie is zeer effectief. Twee maal per week een voetenbad met 150 gram magnesiumkristallen en de andere dagen 40 sprays olie op uw lichaam staat gelijk aan 400 mg magnesium.

Na een wedstrijd of intensieve training zal een bad met magnesium helpen bij het herstel van uw spier- en gewrichtspijn. Uw lichaam komt tot rust en kan geheel ontspannen.

Bij het behandelen van een blessure is een lichaamspakking met magnesiumgel zeer effectief. De plek van de blessure wordt na het insmeren met de magnesiumgel ingewikkeld en warm gehouden. Na een kwartier wordt de pakking verwijderd en heeft de magnesium zijn werk kunnen doen.

Een totale lichaamspakking is een weldaad voor uw vermoeide lichaam na een zware training of wedstrijd.

Met de magnesiumgel of de magnesium Souplesse kan er vooraf en/of na afloop van een sportprestatie gemasseerd worden. Maar deze producten werken ook zeer effectief bij andere disciplines zoals bijvoorbeeld muzikanten. Bent u bijvoorbeeld een violist die veel uren achter elkaar moeten spelen? Ook u bedrijft topsport, uw lichaam, met name uw nek en schouderpartij worden zwaar en intensief belast. Ook voor u is het raadzaam om vooraf of na afloop de meest belastende spiergroepen met de gel en de souplesse te masseren.

Mijn tarieven en producten.

Wilt u meer weten? Neem contact met mij op en ik geef u meer informatie.